Le Tableau

Fransız yapımı bu film Türkçe'ye "Mutluluğa Boya Beni" olarak çevrilmiş. Filmin ismi ve konusu oldukça ilginç. Kesinlikle tavsiye edeceğim filmlerden. Animasyon olmasına rağmen her yaştan kişinin izleyip ders alması gereken bir film. İzlerken bazı yerleri de bana Küçük Prens'i anımsattı. 

Film, bir ressamın yarım bıraktığı bir tabloda geçmektedir. Resimde şato, orman ve göl resmedilmiştir. Tablo sakinlerinden boyaması tamamlanmış olanlar kendilerini üst sınıf olarak görürler ve boyaması tamamlanmamışları ve eskizleri sürekli dışlarlar. Resim de kast sistemi meydana gelmiştir. Boyaması tamamlanmışlar, yani tastamamlar şatoda yaşamaktadır. 

Ramo bir tastamamdır. Cleare isminde tamamlanmamış bir kıza aşıktır ve birbirlerini çok severler. Ama görüşmeleri kesinlikle yasaktır. Lola da bir yarımdır ve Cleare'nin arkadaşıdır. Eskiz olan Plume da, arkadaşının tastamamlar tarafından öldürüldüğünü öğrenince Ramo ve Lola'ya katıl. Amaçları ressamı bulmak ve yarım bıraktığı resimleri tamamlamasını istemektir. Kaza eseri kendi tablolarından çıkıp başka tablolarda gezmeye başlarlar. (İşte bu tablodan tabloya gezme kısmını benzetmiştim.) Gerçekten güzel ve ders verici bir film. Çizimleri ilk başlarda çocukca gelebilir ama siz izlemeye devam edin. Sizin de hoşunuza gidecek. Özellikle son sahnede Lola'nın ressamla yaptığı konuşma harika. "ŞİMDİ DE SENİ KİMİN ÇİZDİĞİNİ BULMAYA GİDİYORUM." 

A.Kemal Ünsaçan
08•VII•13


0 yorumlama:

Yorum Gönder

YORUMUNUZU YAZARKEN LÜTFEN ŞUNLARA DİKKAT EDİN;

• Anlaşılır bir türkçeyle yazmaya dikkat edin. (Türkiye'de yaşamamıza rağmen
böyle bir kural koymuşsam varın gerisini siz düşünün. Ben düşünmekten bıktım artık)
• Hakaretvari argo yorumlarda bulunmayın. (Hiç hazzetmem)
• Yorumunuzun konu ile alakalı olmasına dikkat edin. (E lütfen!)
• Yorum Formunu doldurduktan sonra,
Profil Seç -> ADI/URL bölümüne bir şeyler yazın ki körebe oynamak zorunda kalmayalım.
• En önemlisi, samimiyetle laubaliliği birbirine karıştırmayın.
• Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir.
• Şimdi buyrun, can kulağıyla sizi dinliyorum.