Frekans

Bu filmi yaklaşık olarak on yıl öce izlemiştim. O zamanlar siyah beyaz, küçük ekranlı tüplü bi televizyonumuz vardı. O televizyonları belki sizde hatırlarsınız. Hani şu kumandasız olupta yan tarafında yuvarlak çevirmeli düğmesi olan. İlk defa o zaman izlemiştim Frekans'ı. Hiç unutmam bir gece vaktiydi. İzlediğimde çok etkilenmiştim. Daha sonra Frekans'ın yedin televizyonda yayınlanması için uzun süre bekledim. Tabi o zamanlar internet denilen şey uzaya çıkmak gibiydi.

Çok eski bir film (2000 yapımlı) olmasına rağmen Bu film aklımdan hiç çıkmamıştı. Kurgusu ve hayal gücü harikaydı. Bu aralar bende hikayeler yazmaya başladığım için Frekans'ı hatırladım. Bende bıraktığı heyecan ilk izlediğim zaman ki gibi tazeydi. Filmin senaryosuna yeniden hayran kaldım. Bunca yıl geçmesine rağmen çoğu sahnesini unutmamışım.

Filmin konusu fantastik ve bilim kurgu. 1999 yılında bir polis (İsim hafızam pek kuvvetli değil) bazı problemler yaşar. İtfaiyeci olan babasını otuz yıl önce kaybetmiştir ve hayatta kalan yakınları yaşlı annesi ve kardeşidir. Kız arkadaşıyla da bazı sorunlar yaşar, anlayacağınız çok mutsuzdur. Bir gün merdiven altındaki dolabı karıştırırken babasının eski telsizini bulur. Biraz kurcalayınca bazı sesler duyar. Otuz yıl öncesinden gelen babasının sesleri. 

Bir süre ikiside neler olup bittiğine anlam veremez. Baba 1969 yılında, oğlu 1999 yılında. Otuz yıl önce gerçekleşen bir doğa olayı (Yanlış hatırlamıyorsam güneş patlaması, kutup ışıkları da olabilir) onların seslerini birbirine bağlar. Aynı telsizle farklı zamanlar içinde uzun süre görüşürler. Konuştukları günün ertesinde, bir depoda yangın çıkacaktır ve babası hayatını kaybedecektir. Dikkatli olması konusunda oğlunun uyarılarını dinleyen itfaiyeci yangından sağ kurtulur. Ama babanın hayatta kalması tarihin seyrini değiştirir ve başka olayları tetikler. Bu kez de annesi hayatını kaybetmiştir. Otuz yıl öncesinde hayatta olup şimdi ölmüş olan annesini kurtarmak için babasıyla beraber seri katilin peşine düşerler. Paralel evrenlerde gerçekleşen müthiş bir polisiye film Frekans. Bıkmadan izleyeceğiniz bu filmi kesinlikle tavsiye ederim.


A.Kemal Ünsaçan
27•V•13


0 yorumlama:

Yorum Gönder

YORUMUNUZU YAZARKEN LÜTFEN ŞUNLARA DİKKAT EDİN;

• Anlaşılır bir türkçeyle yazmaya dikkat edin. (Türkiye'de yaşamamıza rağmen
böyle bir kural koymuşsam varın gerisini siz düşünün. Ben düşünmekten bıktım artık)
• Hakaretvari argo yorumlarda bulunmayın. (Hiç hazzetmem)
• Yorumunuzun konu ile alakalı olmasına dikkat edin. (E lütfen!)
• Yorum Formunu doldurduktan sonra,
Profil Seç -> ADI/URL bölümüne bir şeyler yazın ki körebe oynamak zorunda kalmayalım.
• En önemlisi, samimiyetle laubaliliği birbirine karıştırmayın.
• Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir.
• Şimdi buyrun, can kulağıyla sizi dinliyorum.