Boş Koltuk-J.K.Rowling

Nihayet yıllar sonra yeni bir kitap çıkardı, hayranı olduğum Harry Potter'ın yazarı J.K.Rowling. Orjinal ismi "The Casual Vacancy" türkçeye "Boş Koltuk" (Koltuğu bilmem ama kitap gerçekten boş) olarak çevrildi. 20 Mart 2013'de Türkiye'de satışa sunuldi

Çıktığının ikinci günü elime ulaştı kitap. Heyecanla başladım. Sayfalar arasında sürekli olarak Harry Potter'a dair izler aradım ama nafile. Harry Potter ile tek ortak noktasının sadece yazarı olduğunu sayfalar ilerledikçe gördü. J.K.Rowling yıllar içinde bambaşka yazar olmuş çıkmış. Betimlemeleri ve tasvirleri hala aynı, o eski Rowling. Ama hemen her sayfasında bir küfür ve müstehcenlik bulunan kitabı ona hiç yakıştıramadım. Eğer Rowling ile tanışmış olsaydım onunla bütün muhabbetimi keserdim. Sanki kitabı yazan usta yazar J.K.Rowling değil de, okunma kaygısı güden, yazmaya yeni başlamış yazarları üçüncü sınıf ucuz romanları gibi hissettim.

"Hep yazarı eleştirmişsin, kitabı okumadın mı?" diye soracak olursanız... Evet, okudum. Ama konusu okadar karma karışık ki neler olup bittiğini anlamıyorsunuz. İlk sayfalarda belediye meclisinden birisi ölüyor, onun yerine geçecek kişiyi bulmakla kitap sürüp gidiyor. Çok fazla karakter var, sürekli o karalterden bu karaktere geçince insanın kafası karışıyor, kimin kim olduğu unutuluyor. İlk elli sayfasını Harry Potter'ı arayarak, sonraki elli sayfasında kitabın geri kalan kısımlarda uslübunu düzelteceği umuduyla, sonraki sayfalarıda ise tiksinerek okudum. Resmen kendinden soğuttu beni. Diğer Harry Pottet hayranları bu kitap hakkında ne düşünür ama ben hiç beğenmedim. Okumak isterseniz siz bilirsiniz. Ama benden tavsiye fazla umutlu olmayın. Yakında Dan Brown'ın yeni kitabıda Türkiye'ye gelir sanırım. Umarım o üslubunu bozmamıştır. Ne de olsa o da kitap çıkarmayalı epey oldu.

A.Kemal Ünsaçan
07•IV•13

HAKKINI VERMEK GEREKİR, J.K.ROWLING BÜYÜK BİR YAZAR (DI BENİM İÇİN) 
GÜZEL PARAGRAFLAR DA VARDI KİTAPTA




0 yorumlama:

Yorum Gönder

YORUMUNUZU YAZARKEN LÜTFEN ŞUNLARA DİKKAT EDİN;

• Anlaşılır bir türkçeyle yazmaya dikkat edin. (Türkiye'de yaşamamıza rağmen
böyle bir kural koymuşsam varın gerisini siz düşünün. Ben düşünmekten bıktım artık)
• Hakaretvari argo yorumlarda bulunmayın. (Hiç hazzetmem)
• Yorumunuzun konu ile alakalı olmasına dikkat edin. (E lütfen!)
• Yorum Formunu doldurduktan sonra,
Profil Seç -> ADI/URL bölümüne bir şeyler yazın ki körebe oynamak zorunda kalmayalım.
• En önemlisi, samimiyetle laubaliliği birbirine karıştırmayın.
• Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir.
• Şimdi buyrun, can kulağıyla sizi dinliyorum.