Katıldığım Hikaye Yarışmaları

Bu aralar bloğumda görmüş olduğunuz gibi hikayeler yazıyorum. Yazdıklarımı internette yayınlıyordum. Şimdide yarışmalara katılıp kendimi oralarda değerlendirme kararı aldım. Ömer Seyfettin hikaye yarışmasına bir tane yazıp gönderdim. Yağmur dergisi için de yazdım ama henüz kargoya vermedim. Belirli bir kelime ve sayfa sınırlaması olduğu için yazmakta biraz zorlandım. Bence çok güzel de oldu hikayeler. Umarım jüri de iyi değerlendirir. Yarışma kuralları gereği malesef isimlerini burada paylaşamıyorum. Ama siz, benim hikayelerimi merak ediyorsanız, bloğumun sağ tarafından, internette yayınladığım diğer hikayelerime ulaşabilirsiniz.

İşte katıldığım yarışmalar. 


24. Ömer Seyfettin Hikâye Yarışması

Gönen Belediyesi tarafından her yıl 6-11 Mart tarihleri arasında düzenlenen Ömer Seyfettin Kültür-Sanat Haftası etkinlikleri içinde yer alan Hikâye Yarışması başladı. 24.sü düzenlenen haftanın içerisinde birçok etkinlikle Ömer Seyfettin anılacak.

Gönen Belediyesi'nin bu yıl 24.sünü düzenleyeceği Ömer Seyfettin Kültür-Sanat Haftası yine çok renkli geçecek. Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı destekli hafta her yıl olduğu gibi 6-11 Mart tarihleri arasında kutlanacak. Haftanın en ilgi çeken etkinliği ise hiç şüphesiz hikâye yarışması. Tüm Türk Cumhuriyetlerine açık olan yarışmada her yıl ortalama 1500 eser yarışıyor. Yetişkinler ve öğrenciler olmak üzere 2 ayrı kategoride düzenlenecek Hikaye Yarışması'nın 1.'leri üç bin, 2.'leri bin beş yüz ve 3.'leri bin TL ile ödüllendirilecek. 24. Ömer Seyfettin Kültür-Sanat Haftası hikâye yarışmasında her iki kategoride 2'şer eser de özendirme ödülü olan 500 TL ile ödüllendirilecek. Son başvuru tarihi 14 Aralık 2012 olan ve 4 Mart 2013 tarihinde sonuçları açıklanacak yarışmanın ödül töreni 9 Mart 2013'te Gönen'de yapılacak.


Yağmur Dergisi 5. Hikâye Yarışması

Yağmur Dergisi tarafından her yıl düzenlenen hikâye yarışması beşinci kez hikâyecilere kapısını aralıyor Konu sınırlaması olmayan yarışmanın bu seneki jürisinde hikâyenin usta isimleri yer alıyor. Cemal Şakar, Cihan Aktaş, Necip Tosun, Recep Şükrü Güngör ve Şemsettin Yapar'ın değerlendireceği hikâyelerin son kabul tarihi 1 Mart 2013. Yarışma sonucunda birinci olacak hikâye 2.500, ikinci 1.500, üçüncü 1.000 TL ile ödüllendirilecek. Üç adet 500 TL'lik mansiyon ödülünün verileceği yarışmanın sonuçları 15 Nisan 2013'ten sonra açıklanacak.

1 - Hikâyeler, daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olmalıdır. 
2 - Hikâyeler, 5.000 kelimeyi kesinlikle geçmemelidir. 
3 - Adaylar yarışmaya en fazla iki hikâye ile katılabilir. [İki hikâye ile katılanlar aynı rumuzu kullanmak zorundadır.] 
4 - Üstünde sadece rumuzun yazılı olduğu küçük bir zarfın içinde, yarışmacının fotoğrafını, ismini ve iletişim bilgilerini kapsayan bir özgeçmiş olmalıdır. Bu zarfla birlikte hikâyenin yer aldığı hikâye nüshası [Hikâyeler 12 punto ile yazılmalıdır.] büyük bir zarfın içine konulmalıdır. 
5 - Yarışmada ödül alan hikâyelerin yayın hakkı Kaynak Kültür Yayın Grubu’na aittir. Yayımlanan hikâyelere ayrıca telif ödenmez. Yarışmaya katılanlar bu şartları kabul etmiş sayılır. 
6 - Yarışma sonucu, 15 Nisan 2013 tarihinden sonra www.yagmurdergisi.com.tr internet adresinde ilan edilecektir.


Kemal Ünsaçan 
02•II•13


0 yorumlama:

Yorum Gönder

YORUMUNUZU YAZARKEN LÜTFEN ŞUNLARA DİKKAT EDİN;

• Anlaşılır bir türkçeyle yazmaya dikkat edin. (Türkiye'de yaşamamıza rağmen
böyle bir kural koymuşsam varın gerisini siz düşünün. Ben düşünmekten bıktım artık)
• Hakaretvari argo yorumlarda bulunmayın. (Hiç hazzetmem)
• Yorumunuzun konu ile alakalı olmasına dikkat edin. (E lütfen!)
• Yorum Formunu doldurduktan sonra,
Profil Seç -> ADI/URL bölümüne bir şeyler yazın ki körebe oynamak zorunda kalmayalım.
• En önemlisi, samimiyetle laubaliliği birbirine karıştırmayın.
• Kurallara uymayan yorumlar silinmektedir.
• Şimdi buyrun, can kulağıyla sizi dinliyorum.